Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Dette er en ny humoristisk historie med dype politiske og metaforiske undertoner ála The Gamefather. Håper du liker denne nye historien bedre enn den forrige! =) Denne serien har enkelte paralleller med min forrige.

Året er 2033. Verden har gjort sine fremsprang. På spillfronten har man kommet så om så. Spillselskapet EA har overgått styringen og kjøpt de aller fleste andre selskapene. Det finnes ingen andre selskaper; det sørger EA for. De har daglige kontroller for spillselskapvirksomheten. Hvis de finner dem blir personene utslettet eller kjøpt opp. Men EA nøyer seg ikke bare med 100% av spillmarkedsandelen. De har også kjøpt opp land etter land og innført diktatur, så de kan styre hvert hjørne slik de selv vil. Det eneste de ikke eier av planeten Jorda, er en stor eiendom på et opphøyd landskap.

«Hør, hør borgere,» sa Josef Ztallin, direktøren for EA. «Med dette meddeler jeg at vi vil stå sterkere.» Han tok en kunstpause og skiftet blikket mellom folkemengden. «At hvis dere går med i de nye lovene vi i dag har bestemt i hemmelige omstendigheter.» ny pause. «Hvis alle stemmer for lovendringene får dere en gratis is fra EAs isfabrikker. Vi lever jo tross alt i et demokrati.» Han kremtet som i å skjule en løgn, nikket til publikum og mottok den enorme applausen man ikke har sett makan til siden Per Ståle Lønnings navn for første gang ble brukt i en historie som dette

Emil ristet på hodet, reiste seg fra sofaen, og slo av tv-en. En slik annonsering på EA-tv hadde han ikke sett siden forrigårs.
Han ringte til Bernt Erik.
«Du så tv sendingen nettop, ja?» spurte Emil.
«På kanal EA?»
«Har du blitt senil? Det finnes bare en tv-kanal nå til dags.»
«Åja, glemte det, men ja, så det Ztallin sa.»
«Lurer på hva de nye lovendringene går ut på?»
«Kanskje de gir bort femti trilliarder til de fattige i sør og legger ned hele EA»
«...»
«Eller ikke.»
Emil byttet over til en mer alvorlig tone:
«Samle hele staben vår. Gi beskjed at vi møtes på bar mozkva»
«OK,» svarte Bernt Erik. «Skal gjøre det, men jeg må gå ut en tur så jeg kommer litt senere på møtet.» Han la på.

Emil gikk i frakken sin nedover til baren. Han prøvde å skjule ansiktet sitt i folkemengden. EA hadde spanere over alt. De visste at de drev med ulovlig virksomhet. De manglet bare å avsløre den.
Han tittet med øynene til alle kanter for å holde utkikk. Han holdt ikke bare øynene på mistensomme personer, men også på tilbud hos First prEAice. De hadde nemlig veldig billig endetarmssalve mot analkløe.

«Vi kan ikke la EA ta over hele verden,» sa Emil bøyd mot alle de andre på bordet. Han prøvde å holde et slik stemmenivå sånn at ingen kunne overhøre samtalen, men også at alle rundt bordet kunne høre hva han sa. «Derfor har jeg laget en plan.» Han la et ark på bordet. «Vi lager et eget...» han bøyde seg nærmere inn mot bordet «Et eget spillselskap som tar opp kampen med EA. Det kan hete GF»
«GF som i "Gay Fuckers"?» spurte Carl Thomas som var en av de som satt rundt bordet.
«Nei, det står for...» Emil ble avbrutt.
Bernt Erik kom inn med en is i hånden. Alle så på ham.
«Du har vel ikke...?»
«Jo, etter å ha sett Ztallin på tv fikk jeg så lyst på en gratis is.» Han hadde gjort det: stemt for lovendringene.
«Du er en idiot!» sa Emil.
Bernt Erik så misfornøyd på sønnen. «BLASFEMI!» ropte han tilbake. Bernt Erik har blitt en smule mer selvhøytidelig.

Det gjengen rundt bordet ikke la merke til var at en personal i baren ga melding til EAs sikkerhetsovervåkning om at det var tvilsomme personer i baren.

Fortsettes i neste del.


//remote
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Gleder meg til neste del!
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Moro
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Hva kan GF stå for? GreyFox? GameForum? Eller er det virkelig Gay Fuckers som CT sa?

Spennendeee!
"To all of those who like parmesan cheese. WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU!? CAN'T YOU SMELL IT!?" ~The Umbilical Brothers~
  • 0
Gleder meg virkelig til neste del!

Fabelaktig skrevet igjen. Å det er bare å ta deg så god tid du trenger for min del
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Herre!

Introen hørtes ut som en domedags historie for Spill verden!!

Håper ikke det vil skje ellers tar jeg live av meg!

Tanken på at Sony eller Naughty Dog.inc eller andre spill produsenter (uten om EA blir tatt over)
---------

Veldig bra laget også kan ikke vente til Del. 2
My Brain...
  • 0
metfan: Hehe. Det navnet skal ikke være en hemmelighet for lenge, men du kan få et hint: Les den siste setningen i første avsnitt.

Jacsterd: Veit. Med den utviklingskurven EA har går jo denne historien til sannhet. Kanskje ikke at de tar over verden, men at de får større og større andel av spillmarkedet.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Hva kan jeg si enn Du er en konge til å skrive og jeg elsker måten du skriver på - regelrett genialt
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
EA tar over verden? Grøss og gru!
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Gamefather inc?
EA!!! En verden av mange grusomheter
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
zelda7:

My Brain...
  • 0
Kanskje ikke inc, men.

Siterer Jacsterd:
EA tar over verden? Grøss og gru!


Det er jo egentlig på grunn av de folka som kjøper drittspillene. Uvitende voksne for eksempel. Så nå må alle ta konsekvensene
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg er mer nysgjerrig på hvordan folk overlever en SÅ irriterende verden.

Jeg har spilt en par EA spill i den lille tiden jeg har levd, og alle er irriterende
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!